Op pad IX - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Henk Vriend - WaarBenJij.nu Op pad IX - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Henk Vriend - WaarBenJij.nu

Op pad IX

Blijf op de hoogte en volg Henk

04 Augustus 2014 | Roemenië, Cluj-Napoca

Zaterdag Cluj-Napoca bereikt. Nu vier dagen rust, zelfs geen tent of slaapmat. Want ik mag verblijf houden in hartje stad, in het appartement van vrienden die zelf deze week in Constanta zijn. Daar maak ik dankbaar gebruik van. Vandaag de pedichiura bezocht en ook een coafura, om verder uiterlijke verwildering in te tomen. Cluj-Napoca, de etnische Hongaren noemen de stad Kolozsvar of Klausenburg, is een ons bekende stad. Woensdag vergezel ik Matthijs en vriendin bij hun kennismaking met deze, van oudsher zeer voorname stad. Vandaag de planning gemaakt voor het vervolg van de Limes route die in Constanta eindigt. Er is een verkorte routevariant, die laat de noordelijke lus naar Bucovina, Moldava links liggen: na Vatra Dornei, door het dal van de rivier Bistrita in zuidelijke richting. Omwille van de tijd gaat daar mijn voorkeur naar uit, dan nog pakweg 800 km voor de boeg. Donderdag weer op het zadel en op de pedalen, richting Dej. De 15e bij de vuurtoren, Farul Genovez (eindpunt)? Dan zou er nog tijd over zijn voor een verjaardagsbezoek in de zuidelijke Karpaten. Het transport van mijn fiets naar Nederland is vandaag besteld, zodat ik terug kan vliegen. Eerst nog die 800 km, langs bergen en dalen.


  • 05 Augustus 2014 - 09:40

    Wendy:

    Wat een prachtige reis Henk! Mooie foto's.
    En dat je tijdens een lange reis familie mag rondleiden.
    Veel succes in het Roemeense land!

  • 07 Augustus 2014 - 20:48

    Paul:

    Dag Henk,

    Wat geweldig wat je aan het doen bent. Nu even rust, dan nog een eindje fietsten naar het eindpunt.
    Dat zal vreemd zijn om dan pijlsnel terug te vliegen. Misschien ook wel een heerlijk vooruitzicht, om je dan te laten dragen door de lucht. Ik probeer mij voor te stellen, dat jij dezelfde Henk bent daar in die 'vreemde' contreien, dezelfde als die naats mij staat te zingen op maandagavond.Als je zo reist als jij, dan ben je echt ver van huis. Wij gaan morgen nog een beetje werken, en nog een goede kennis begraven, en dan zaterdag naar het zuiden, via Limburg, Belgie, Frankrijk in, tot in de Provence, hopen we. Voor ons is dat al ver, en wij reizen met de auto. Ik zie je glimlachen!!!Dus wat jij doet en gedaan hebt, gaat onze pet ver te boven. Maar jij bent nog jong, zeggen ze, toch...? Vanaf je eerste bericht heb ik je berichten niet meer gezien. Kan het zijn, dat ik die zelf telkens moet opzoeken? Ik hoop, dat dat mij lukt de komende tijd, op weg met af en toe wellicht wi-fi, of niet, zoals jij. Nog veel goede ervaringen daar met het land en de mensen, en met Matthijs en Jess. Alle goeds, Paul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Cluj-Napoca

Henk

Actief sinds 14 Juni 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 9591

Voorgaande reizen:

27 Juni 2014 - 31 Augustus 2014

De Limes route

Landen bezocht: