Op pad - Reisverslag uit Wörth am Main, Duitsland van Henk Vriend - WaarBenJij.nu Op pad - Reisverslag uit Wörth am Main, Duitsland van Henk Vriend - WaarBenJij.nu

Op pad

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

04 Juli 2014 | Duitsland, Wörth am Main

Op pad! Eerste overnachting nabij Xanten en wat is dit een mooi stadje! Ons tentje is waterdicht, maar we moeten nog uitvinden hoe met de bagage om te gaan. Hebben we niet veel te veel mee? De tent biedt in ieder geval geen plaats voor fietstassen én twee luchtbedjes.
Na twee dagen hebben we toch wel een déjà vu met vorig jaar. We zullen toch niet weer dagelijks in de regen fietsen? Uit arren moede overnachten we in een Gasthaus in Langst, nat en verkleumd
Tijdens het ontbijt giet het weer, of nog? We gaan toch; wie alsmaar naar de lucht kijkt zal niet oogsten. Het viel mee, ’s middag ons tentje weer opgezet, am Gretchen, aan de oever van de Rijn. Wat een scheepvaart trekt hier aan ons voorbij!
Vroeg wakker, het geraas dat ons wekt komt van het verkeer aan de andere oever
Ontneemt de industrialisatie niet het leefgebied van de mens? Aan beide kanten van de rivier is een dubbele spoorbaan waar toch wel gauw zo’n 12 goederentreinen per uur over denderen. Kan je daaraan wennen? Stilte is een luxe geworden.
Dag 6 en nog geen wifi contact kunnen maken, de apps gaan wel over en weer. Heerlijk, deze communicatie mogelijkheden. De Lorelei passeren we deze rit niet zonder haar een bezoekje te brengen. Voor de schippers een gevaarlijk punt, maar wat een uitzicht van hieruit!
Steeds verder gaan we richting zuid, nog steeds geen wifi. Niet op de campings en ook niet in restaurants. We passeren een internetcafe, helaas gesloten. Wat ben ik begonnen met dit blog? Iedere dag maar een paar regels weiden aan dit blog, er zich wel een keer een mogelijkheid voordoen.
We verlaten de Rijn bij Mainz en gaan richting oosten, lans de Main. De scheepvaart is beduidend minder. We passeren Frankfurt onderlangs en ook, bovenlangs het vliegveld. Al dat lawaai hindert de vogels niet, lijkt het. We gaan onder de A3 door, over deze snelweg hebben we heel vele keren gereisd naar en van Roemenië.
Vandaag, 4 juli klokken we 500 km, het gaat eigenlijk wel vlot. Nog 300 te gaan tot Regensburg.
We komen aan in Worth am Main, en treffen we een camping op ons pad. De streek ziet er mooi uit. In deze omgeving hebben in het verleden veel Hugenoten een nieuw bestaan opgebouwd. We besluiten een paar dagen rust te nemen, maandag weer verder. Op de camping worden we gastvrij welkom geheten en krijgen een plaats aangewezen pal aan de oever van de rivier. Prachtig. En, hier is wifi!

• 04 Juli 2014 - 22:08

Anja:

We zaten al met smart op een reisverslag te wachten!
    Wat een luxe! Zelfs een stoel!
    Succes saampjes,
    groetjes, Anja

• 06 Juli 2014 - 21:02

Linda:

Kijk es! Ziet er goed uit. Leuk om mee te lezen! Veel plezier komende dagen. X van ons