Op pad III - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Henk Vriend - WaarBenJij.nu Op pad III - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Henk Vriend - WaarBenJij.nu

Op pad III

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

16 Juli 2014 | Duitsland, Regensburg

Op pad III
De Teuber hebben we verlaten en fietsen nu langs de Altmuhl. We passeerden de waterscheiding, het rivierwater stroomt nu richting Zwarte zee, vóór de scheiding gaat het richting Noordzee. De Altmuhl meandert in het gelijknamige dal tussen de bergen door, en alles is zó groen en de oevers vol bloemen in alle kleuren. Dit Beierse landschap is (tot nu) toch wel het mooiste deel van onze tocht. We hebben enige omleidingen moeten volgen, en we lezen niet altijd nauwgezet de tekst van de routebeschrijving, dat overigens ook niet meevalt. Want er zijn ook talloze Duitse routeduidingen.
De Limes route gaat nu richting Donau. Nog 40 km tot Regensburg, we besluiten weer in een pension te overnachten, in Riedenburg, aan het Main –Donau kanaal. Woensdag en donderdag gaan we Regensburg ontdekken. De vrijdag nadert. Dan zal Carla met de trein terug naar huis gaan en vervolg ik in m’n eentje de route richting Roemenie. Dat moment wordt even slikken.
Inmiddels neergestreken in Regensburg, op een camping nabij de Donau. Met Wifi, via een (betaalde) Hotspot.
Het station al verkend, dit heeft vrijdag voor ons geen verrassingen meer.

• 16 Juli 2014 - 21:13

Justus:

Volgend jaar gewoon een rondje lage landen. Camping kom Es' an in Hengelo gld, ben je daar al eens geweest? En wanneer ben je op de helft?

• 16 Juli 2014 - 21:24

Frens En Gozien:

Het ziet er allemaal heel mooi uit. Hebben jullie nog veel regen gehad onderweg?
    Jullie verslagen vinden wij mooi en we zien uit naar de volgende!
    Sterkte met het "afscheid!"
    Allebei een goede reis, Henk, verder weg en, Carla, op weg terug.
    We denken aan jullie!